Laddar upp med kreatin monohydrat och protein

Jag har börjat småträna på gym under sommaren och ökat mängden träningen successivt och känner mig nu väldigt redo och taggad på att ta mig vidare till nästa steg. Jag har tränat tre gånger i veckan och kört helkroppspass där jag tränat olika övningar med 2-3 set.

Nu kommer jag dela upp muskelgrupperna något och träna varje muskelgrupp hårdare men vid färre tillfällen. Proteinpulvret har varit slut i ett par veckor nu så jag har försökt få i mig rätt mängd genom vanlig mat och det är väldigt svårt måste jag erkänna.  En och annan Gainomax och har också inhandlats efter träningen, men jag känner att jag verkligen skulle behöva få i mig kreatin monohydrat för att maximera träningen.

Nu är dock tanken att jag ska bunkra upp med lite så jag klarar mig till efter nyår. Jag har ca 2000 kronor att lägga på detta och jag måste erkänna att det inte är helt lätt att bestämma sig för vad.

Jag kommer köra på 100% Whey då man får väldigt mycket för pengarna och smaken är dessutom god, speciellt om man blandar med mjölk. Utöver detta ska jag inhandla kreatin och BCAA men här är jag lite osäker på vilket märke jag ska gå efter. Förmodligen kommer det bli det billigaste kreatinet och det BCAA som känns bäst 🙂

Vad jag kan förstå när jag läst om kreatin är att det inte spelar så stor roll vad man väljer så länge man ser till att få i sig 5 gram om dagen. Mer än det ger alltså ingen nytta eftersom kroppen inte kommer kunna använda sig av det. Kreatin monohydrat är något som redan finns i den mat vi äter och där t.ex. kött är en stor källa. Tyvärr kan man inte få i sig så mycket genom mat som kroppen faktiskt kan använda sig av. Därför är kreatin en av få kosttillskott som faktiskt ger en tydlig effekt för styrketränade personer.

Leave a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *